• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73670
+
-

کمبود نیروی انسانی ماهر در  مشاغل سمنان

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی ماهر در برخی از مشاغل و اصناف استان، به دلیل بی‌میلی جوانان به شغل‌های غیردولتی، جدی و نگران‌کننده است.

 به گزارش ایرنا «اسماعیل غنیان» در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: در برخی از مشاغل مانند جوشکاری با فناوری روز در استان سمنان کمبود نیروی انسانی وجود دارد و به طور عمده از سایر استان‌ها برای فعالیت در بخش‌های مختلف سمنان مهاجرت می‌کنند. 

وی عنوان کرد: بی‌میلی جوانان و نوجوانان به فراگیری مهارت‌های مربوط به مشاغل در حال فراموشی نگران‌کننده است که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: براساس آمار انبوه‌سازان استان، همه کارگران بتن‌ریز ساختمانی سمنان غیربومی هستند و شهروندان استان تمایل چندانی برای فعالیت در مشاغل از این دست ندارند.

 غنیان اضافه کرد: آمار مازاد تقاضا و عرضه کار در استان سمنان پیچیده است و باید با توجه به رویکردهای مهارتی برای رفع این چالش مهم اقدام شود. وی اضافه کرد: نگرش‌ به انتخاب شغل در سمنان همانند دیگر استان‌های کشور تجملی شده است و نوجوانان و جوانان حاضر به انتخاب هر شغلی نیستند.

 وی تصریح کرد: توجه به نیاز بازار در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و باید براساس نیاز روز در کشور شغل ایجاد کرد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: حمایت از مهارت‌آموزان باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و سند توسعه مهارت‌آموزی رویکرد اصولی برای رونق کسب و کار در استان است.

دراین نشست با حضور حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ارتباط با تدوین و اجرای سند جامع آموزش مهارت‌آموزی استان بحث و تبادل نظر شد.  در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حال آموزش است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید